Dacä lacrimile s-ar preface pietre, aş face cu ele o scară la cer; mi-as spijini tämpla de faţa lunii şi i-aş spune povestea... (V. P. 2013)
Jocul inteligent la orele de limbă şi literatură română
Jocul inteligent la orele de limbă şi literatură română Veronica Popa, Colegiul Industrial Pedagogic, Cahul „Jocul este o dimensiune a existenţei, o realitate care debordează graniţele copilăriei, invadînd întreaga fiinţă umană [...]; Jocul nu poate însemna mai mult decât prilejul unei recunoaşteri sau regăsiri [...]; Jocul nu este doar o experienţă cu hotare ferme.” [1] Rolul profesorului este de a-l ajuta pe copil să se regăsească pe sine în multitudinea de universuri, materii, concepţii, noţiuni şi de a-şi recunoaşte rolul său unic pe care îl poate juca în acest univers. „Eşecurile în domeniul educaţiei se explică, în bună măsură, prin incapacitatea de a folosi în mod adecvat componenta ludică”, menţionează Solomon Marcus în prefaţa cărţii sale, „Jocul ca libertate” , al cărei „public ţintă” este tagma elevilor, a studenţilor şi a profesorilor [2]. ...
Comentarii
Trimiteți un comentariu