***
Mă plimbam prin debaraua
Raiului
Nu-mi aminesc anul
Știu doar că eram în brațele tatălui
Mama
Cosea flori pe o pânză ca laptele
Tata potrivea ramele
Odată am găsit o coală albă
Neîncepută
Am vrut să copiez pe ea
Florile mamei
Pliniu cel Bătrân îmi șoptea:
Linia
Linia este esențială
Desenam linii și cercuri zile întregi
Până când ele
Luau forma florilor
Culorile
Nu le-am învățat din cărți
Chiar dacă îi aveam la îndemână
Pe Aristotel
Vitruviu și
Apollodor
Le cunoșteam nu știu cum
Din căni
Din ferestre
Din broderii și altițe
Din steme domnești
Din lespezi de mormânt
Din icoane pe sticlă și cruci
Erau atât de vii în memoria mea
Încât însuși Sf. Toma îmi spunea că sunt
Frumoase.

9. 01. 2017

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Jocul inteligent la orele de limbă şi literatură română